dilluns, 20 d’agost del 2018

iPad o ordinador?


Hui he llegit un article molt interessant sobre l’iPad (¿Puede un iPad sustituir al ordenador?). Aquest instrument tecnològic l’emprem a classe de Matemàtiques amb els alumnes de 5é de Primària, i estan encantats, ja que per a ells és un primer contacte amb la tecnologia i amb les TICS. No obstant això, alguns pares sempre s’han mostrat contraris amb aquesta idea, perquè pensen que els seus fills i filles poden perdre el temps a classe, però també a casa, amb l’excusa que tenen molta feina a fer i han d’engegar la tauleta per tal de treballar. Algunes converses i, sobretot aquest article m’han fet reflexionar sobre si és més important treballar amb l’iPad o amb l’ordinador. No sols a casa, sinó també a classe. Ara veurem els avantatges i els inconvenients de cada aparell informàtic.

IPAD

-Avantatges: és un aparell que va sortir al mercat fa huit anys, és còmode i facil·lita la comunicació entre el docent i l’alumnat, ja que té incorporat l’Internet i unes quantes aplicacions amb què poden treballar, des del temari d’un llibre fins a exercicis que el docent els envia; connexió segura i ràpida amb què resoldre dubtes i contacte amb el professor per tal de resoldre’ls; més duració de la bateria.

-Desavantatges: a classe l’alumnat només l’ha d’utilitzar per a treballar, ja que no pot perdre el temps amb vídeos ni a les xarxes socials (això ho portem amb control); algunes vegades no funciona l’Internet i per tant no poden treballar-hi, allò que significa que si tenen temps per a cercar una imatge o un significat no ho poden fer, i cal emprar l’ordinador de classe del docent; si un alumne no el porta no pot treballar, ja que l’iPad mateix substitueix el llibre de text i els fulls de treball amb els exercicis els fan a la tauleta; per tant, si no tenen impresos els fulls, no fan cap mena de treball a l’aula; dificultat per a escriure i passar a una altra pàgina, ja siga de text o de l’Internet.

Ara passarem a veure els avantatges i els inconvenients de l’ordinador.

ORDINADOR

-Avantatges: és un aparell, ja siga a taula (el gran amb la torre) o portàtil, on és més fàcil d’escriure gràcies al teclat que té inclòs, millor connexió des de casa i millor visualització d’imatges i de vídeos. En resum, bon treball a fer en poc temps i amb seguretat.

-Desavantatges: l’alumnat no pot portar-lo a classe, ja que és prohibit (per això s’ha aconsellat comprar l’iPad), s’engega més lent que l’iPad, menys duració de la bateria, no cap a la motxilla i ocupa molt d’espai.

Un cop hem vist tots aquests avantatges i desavantatges, vosaltes amb quin aparell us quedeu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.