Hui he llegit un article
molt interessant sobre l’iPad (¿Puede un iPad sustituir al ordenador?). Aquest instrument tecnològic l’emprem a classe
de Matemàtiques amb els alumnes de 5é de Primària, i estan encantats, ja que
per a ells és un primer contacte amb la tecnologia i amb les TICS. No obstant
això, alguns pares sempre s’han mostrat contraris amb aquesta idea, perquè
pensen que els seus fills i filles poden perdre el temps a classe, però també a
casa, amb l’excusa que tenen molta feina a fer i han d’engegar la tauleta per
tal de treballar. Algunes converses i, sobretot aquest article m’han fet
reflexionar sobre si és més important treballar amb l’iPad o amb l’ordinador.
No sols a casa, sinó també a classe. Ara veurem els avantatges i els
inconvenients de cada aparell informàtic.
IPAD
-Avantatges: és un
aparell que va sortir al mercat fa huit anys, és còmode i facil·lita la comunicació
entre el docent i l’alumnat, ja que té incorporat l’Internet i unes quantes
aplicacions amb què poden treballar, des del temari d’un llibre fins a
exercicis que el docent els envia; connexió segura i ràpida amb què resoldre
dubtes i contacte amb el professor per tal de resoldre’ls; més duració de la bateria.
-Desavantatges: a classe
l’alumnat només l’ha d’utilitzar per a treballar, ja que no pot perdre el temps
amb vídeos ni a les xarxes socials (això ho portem amb control); algunes
vegades no funciona l’Internet i per tant no poden treballar-hi, allò que
significa que si tenen temps per a cercar una imatge o un significat no ho
poden fer, i cal emprar l’ordinador de classe del docent; si un alumne no el
porta no pot treballar, ja que l’iPad mateix substitueix el llibre de text i
els fulls de treball amb els exercicis els fan a la tauleta; per tant, si no
tenen impresos els fulls, no fan cap mena de treball a l’aula; dificultat per a
escriure i passar a una altra pàgina, ja siga de text o de l’Internet.
Ara passarem a veure els
avantatges i els inconvenients de l’ordinador.
ORDINADOR
-Avantatges: és un
aparell, ja siga a taula (el gran amb la torre) o portàtil, on és més fàcil d’escriure
gràcies al teclat que té inclòs, millor connexió des de casa i millor
visualització d’imatges i de vídeos. En resum, bon treball a fer en poc temps i
amb seguretat.
-Desavantatges: l’alumnat
no pot portar-lo a classe, ja que és prohibit (per això s’ha aconsellat comprar
l’iPad), s’engega més lent que l’iPad, menys duració de la bateria, no cap a la
motxilla i ocupa molt d’espai.
Un cop hem vist tots
aquests avantatges i desavantatges, vosaltes amb quin aparell us quedeu?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.